Με βασικό γνώμονα την ποιότητα και την προώθηση των μεσσηνιακών προϊόντων, η εταιρεία Agrexpo τυποποιεί και κατά βάση εξάγει στις... διεθνείς αγορές αγροτικά προϊόντα πρώτης ποιότητας. Εδώ και μισό αιώνα η οικογένεια Γκούμα έχει βάλει τη δική της σφραγίδα στο μεσσηνιακό εμπόριο κάνοντας γνωστή την περιοχή σε διάφορα σημεία του κόσμου μέσω των ποιοτικών προϊόντων της μεσσηνιακής γης. Πατάτες, σύκα, καρπούζια, εσπεριδοειδή και πλέον ελαιόλαδο αποτελούν τον πυρήνα των εξαγωγών. Στον τομέα της πατάτας και των σύκων μάλιστα η εταιρεία κατέχει περίοπτη θέση στη διεθνή αγορά την τελευταία 20ετία.
Το 1962 ο Παναγιώτης Γκούμας ξεκίνησε τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων από την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας και της Μεσσήνης προς τις κεντρικές λαχαναγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Το 1970 πρωτοπορεί προχωρώντας αρχικά στην τυποποίηση πατάτας και στη συνέχεια και άλλων αγροτικών προϊόντων σε συσκευαστήρια της εταιρείας σε Καλαμάτα, Αμαλιάδα και Ορεστιάδα. Ακολουθεί συνεργασία με την ΑΓΡΕΞ, κρατικό φορέα που προωθεί τις εξαγωγές, με σκοπό τη διακίνηση των προϊόντων προς την Βόρεια Ελλάδα, αλλά και την εξαγωγή τους προς τις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Στις αρχές του 1980 μάλιστα η εταιρεία έχει ήδη καταλάβει περίοπτη θέση στον τομέα των εξαγωγών με βάση την αγορά της Γερμανίας.
Λίγα χρόνια αργότερα τη σκυτάλη παίρνουν τα δύο παιδιά του Παναγιώτη Γκούμα, Γιώργος και Ευτυχία, που με την είσοδό τους έδωσαν το δικό τους στίγμα, όχι μόνο συνεχίζοντας αλλά και επεκτείνοντας την σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα.
Πλέον στην εταιρεία εντάσσονται σταδιακά και τα μέλη της τρίτης γενιάς, οι γιοι του Γιώργου Γκούμα, Παναγιώτης και Δημήτρης. Ο πρώτος με σπουδές στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Πάτρας και ο δεύτερος φοιτητής σήμερα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στην Αγγλία. “Η παρουσία της τρίτης γενιάς επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι αλλαγές της σκυτάλης αποτελούν ένα από τα σημεία που ενδυναμώνουν την επιχείρηση, κάτι πολύ σημαντικό ιδίως σε περίοδο κρίσης όπως ζούμε, αφού δίνονται ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους” τονίζει ο Γιώργος Γκούμας.
Σήμερα η Agrexpo αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες της Πελοποννήσου και απασχολεί ανάλογα με τις εποχικές ανάγκες ακόμα και 130 άτομα. Τα προϊόντα της φθάνουν σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, καθώς και σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (Πολωνία, Τσεχία κ.α.).
Η Agrexpo συνεργάζεται με ομάδες παραγωγών προμηθεύοντάς τους πατατόσπορο από Ολλανδία, μέσω συνεργασιών με τις μεγαλύτερες εταιρείες και στη συνέχεια εξάγει τα προϊόντα τους. Παράλληλα προμηθεύει παραγωγούς με λιπάσματα από μεγάλες ελληνικές και διεθνείς εταιρείες.
Η εταιρεία ασχολείται πλέον και με τη συμβολαιακή γεωργία, δηλαδή κλείνει συμφωνίες με άλλες εταιρείες για συγκεκριμένη παραγωγή υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ποιοτικά χαρακτηριστικά και την τυποποίηση των προϊόντων μέχρι αυτά να φθάσουν στις αγορές (φύτευση - παράδοση), γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλές τιμές τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη συμφωνία με γνωστή γερμανική εταιρεία τροφίμων για διάθεση πατάτας σε μικροσυσκευασίες ακολουθώντας το παραπάνω σύστημα.
Την καλοκαιρινή περίοδο η Agrexpo εξάγει καρπούζια στην Κεντρική Ευρώπη, το φθινόπωρο ξερά σύκα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Καναδά, ενώ το χειμώνα εσπεριδοειδή στην Κεντρική Ευρώπη.
Πλέον στην αγορά θα ενταχθεί και το νέο brand της εταιρείας για το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που προορίζεται φυσικά για εξαγωγή στο ήδη υπάρχον δίκτυο της εταιρείας, αλλά και στην Ασία. Περισσότερες λεπτομέρειες τόσο για την ονομασία, όσο και για τη συσκευασία αναμένεται να παρουσιαστούν το προσεχές διάστημα.
Επιπλέον υλοποιείται πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων με έμφαση στους χώρους παραγωγής και στον έλεγχο διασφάλισης ποιότητας στην περιοχή του Μπουρνιά. Αυτό φυσικά εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια για διασφάλιση και ίσως αύξηση των θέσεων εργασίας, αλλά και για αναβάθμιση των προϊόντων. Η επέκταση του δικτύου πωλήσεων φυσικά βρίσκεται στα βασικά πλάνα της Agrexpo, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι έχει κύκλο εργασιών της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ είναι συνεχώς επί 13 χρόνια κερδοφόρα.
Η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, αλλά και σε διεθνείς εκθέσεις αποτελούν στοιχείο εγγύησης για τα προϊόντα που διαθέτει.
Εμφανές είναι πάντως το παράπονο του Γιώργου Γκούμα για την απουσία της Πολιτείας στον τομέα τόσο του πρωτογενούς, όσο και τους δευτερογενούς τομέα παραγωγής. “Η χώρα μας διανύει δύσκολες στιγμές, αλλά ακόμα εισάγουμε προϊόντα που μπορούμε να καλύψουμε εκ των έσω” τονίζει ο κ. Γκούμας υπογραμμίζοντας παράλληλα την ανάγκη ενίσχυσης των ελληνικών εξαγωγών ως μοχλό ανάπτυξης.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει πάντως στην ανάγκη παροχής κινήτρων σε νέους, ώστε να ασχοληθούν σοβαρά και επαγγελματικά με τη γεωργία με απαραίτητες προϋποθέσεις τη χρηματοδοτική στήριξη και την επιστημονική κατάρτιση κατά τα πρότυπα των γεωργικών σχολών άλλων χωρών όπως η Δανία. Δεν είναι αρνητικός στην ένταξη νέων προϊόντων στην ελληνική γεωργία, αρκεί αυτό να μην γίνεται όπως συμβαίνει μέχρι τώρα μόνο για επικοινωνιακούς λόγους. “Εχουμε σαν χώρα πλήθος προϊόντων, αλλά πολύ κακή διαχείριση” δηλώνει ο κ. Γκούμας,
AGREXPO A.E. Συνοικία Μπουρνιάς, Τ.Θ. 73, Καλαμάτα Τηλ.: 27210 82419, 27210 62126 Φαξ: 27210 24551 e-mail: agrexpo@goumas.gr Site: www.agrexpo.gr
Πηγή: http://www.eleftheriaonline.gr
Το 1962 ο Παναγιώτης Γκούμας ξεκίνησε τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων από την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας και της Μεσσήνης προς τις κεντρικές λαχαναγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Το 1970 πρωτοπορεί προχωρώντας αρχικά στην τυποποίηση πατάτας και στη συνέχεια και άλλων αγροτικών προϊόντων σε συσκευαστήρια της εταιρείας σε Καλαμάτα, Αμαλιάδα και Ορεστιάδα. Ακολουθεί συνεργασία με την ΑΓΡΕΞ, κρατικό φορέα που προωθεί τις εξαγωγές, με σκοπό τη διακίνηση των προϊόντων προς την Βόρεια Ελλάδα, αλλά και την εξαγωγή τους προς τις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Στις αρχές του 1980 μάλιστα η εταιρεία έχει ήδη καταλάβει περίοπτη θέση στον τομέα των εξαγωγών με βάση την αγορά της Γερμανίας.
Λίγα χρόνια αργότερα τη σκυτάλη παίρνουν τα δύο παιδιά του Παναγιώτη Γκούμα, Γιώργος και Ευτυχία, που με την είσοδό τους έδωσαν το δικό τους στίγμα, όχι μόνο συνεχίζοντας αλλά και επεκτείνοντας την σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα.
Πλέον στην εταιρεία εντάσσονται σταδιακά και τα μέλη της τρίτης γενιάς, οι γιοι του Γιώργου Γκούμα, Παναγιώτης και Δημήτρης. Ο πρώτος με σπουδές στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Πάτρας και ο δεύτερος φοιτητής σήμερα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στην Αγγλία. “Η παρουσία της τρίτης γενιάς επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι αλλαγές της σκυτάλης αποτελούν ένα από τα σημεία που ενδυναμώνουν την επιχείρηση, κάτι πολύ σημαντικό ιδίως σε περίοδο κρίσης όπως ζούμε, αφού δίνονται ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους” τονίζει ο Γιώργος Γκούμας.
Σήμερα η Agrexpo αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες της Πελοποννήσου και απασχολεί ανάλογα με τις εποχικές ανάγκες ακόμα και 130 άτομα. Τα προϊόντα της φθάνουν σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, καθώς και σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (Πολωνία, Τσεχία κ.α.).
Η Agrexpo συνεργάζεται με ομάδες παραγωγών προμηθεύοντάς τους πατατόσπορο από Ολλανδία, μέσω συνεργασιών με τις μεγαλύτερες εταιρείες και στη συνέχεια εξάγει τα προϊόντα τους. Παράλληλα προμηθεύει παραγωγούς με λιπάσματα από μεγάλες ελληνικές και διεθνείς εταιρείες.
Η εταιρεία ασχολείται πλέον και με τη συμβολαιακή γεωργία, δηλαδή κλείνει συμφωνίες με άλλες εταιρείες για συγκεκριμένη παραγωγή υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ποιοτικά χαρακτηριστικά και την τυποποίηση των προϊόντων μέχρι αυτά να φθάσουν στις αγορές (φύτευση - παράδοση), γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλές τιμές τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη συμφωνία με γνωστή γερμανική εταιρεία τροφίμων για διάθεση πατάτας σε μικροσυσκευασίες ακολουθώντας το παραπάνω σύστημα.
Την καλοκαιρινή περίοδο η Agrexpo εξάγει καρπούζια στην Κεντρική Ευρώπη, το φθινόπωρο ξερά σύκα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Καναδά, ενώ το χειμώνα εσπεριδοειδή στην Κεντρική Ευρώπη.
Πλέον στην αγορά θα ενταχθεί και το νέο brand της εταιρείας για το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που προορίζεται φυσικά για εξαγωγή στο ήδη υπάρχον δίκτυο της εταιρείας, αλλά και στην Ασία. Περισσότερες λεπτομέρειες τόσο για την ονομασία, όσο και για τη συσκευασία αναμένεται να παρουσιαστούν το προσεχές διάστημα.
Επιπλέον υλοποιείται πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων με έμφαση στους χώρους παραγωγής και στον έλεγχο διασφάλισης ποιότητας στην περιοχή του Μπουρνιά. Αυτό φυσικά εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια για διασφάλιση και ίσως αύξηση των θέσεων εργασίας, αλλά και για αναβάθμιση των προϊόντων. Η επέκταση του δικτύου πωλήσεων φυσικά βρίσκεται στα βασικά πλάνα της Agrexpo, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι έχει κύκλο εργασιών της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ είναι συνεχώς επί 13 χρόνια κερδοφόρα.
Η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, αλλά και σε διεθνείς εκθέσεις αποτελούν στοιχείο εγγύησης για τα προϊόντα που διαθέτει.
Εμφανές είναι πάντως το παράπονο του Γιώργου Γκούμα για την απουσία της Πολιτείας στον τομέα τόσο του πρωτογενούς, όσο και τους δευτερογενούς τομέα παραγωγής. “Η χώρα μας διανύει δύσκολες στιγμές, αλλά ακόμα εισάγουμε προϊόντα που μπορούμε να καλύψουμε εκ των έσω” τονίζει ο κ. Γκούμας υπογραμμίζοντας παράλληλα την ανάγκη ενίσχυσης των ελληνικών εξαγωγών ως μοχλό ανάπτυξης.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει πάντως στην ανάγκη παροχής κινήτρων σε νέους, ώστε να ασχοληθούν σοβαρά και επαγγελματικά με τη γεωργία με απαραίτητες προϋποθέσεις τη χρηματοδοτική στήριξη και την επιστημονική κατάρτιση κατά τα πρότυπα των γεωργικών σχολών άλλων χωρών όπως η Δανία. Δεν είναι αρνητικός στην ένταξη νέων προϊόντων στην ελληνική γεωργία, αρκεί αυτό να μην γίνεται όπως συμβαίνει μέχρι τώρα μόνο για επικοινωνιακούς λόγους. “Εχουμε σαν χώρα πλήθος προϊόντων, αλλά πολύ κακή διαχείριση” δηλώνει ο κ. Γκούμας,
AGREXPO A.E. Συνοικία Μπουρνιάς, Τ.Θ. 73, Καλαμάτα Τηλ.: 27210 82419, 27210 62126 Φαξ: 27210 24551 e-mail: agrexpo@goumas.gr Site: www.agrexpo.gr
Πηγή: http://www.eleftheriaonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου